1- فضای اتلیه

وقتی که می خواهید عکس بگیرید، یک اتلیه ی خوب خیلی مهم است. اتلیه باید عکاسان خلاق داشته باشد تا ایده های جدید برای عکاسی به شما بدهند. آتلیه خوب همچنین باید فضاهای مختلفی برای عکاسی راحتر از نوزادان، افراد باردار و عروس داماد داشته باشد. استودیو اسد اللهی با سالها تجربه درخشان ارائه دهنده جدیدترین متد عکاسی فرمالیته ، عکاسی عروس و ….. میباشد

جهت دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

یک آتلیه عکاسی حرفه ای باید بزرگ باشد و خیلی زیبا به نظر بیاید. و باید پس زمینه های متنوعی هم برای عکس گرفتن از انواع چیزها را داشته باشد. و باید پس زمینه ی خاصی هم داشته باشد که تغییر نکند و همچنین مقداری نور داشته باشد تا تصاویر بهتر و واضح به نظر برسد. همینطور به یک دوربین حرفه ای با لنزهای خاص و ابزارهای دیگر مانند سه پایه و فیلتر هم نیاز دارد. یک اتلیه ی عالی همچنین به عروس داماد یاد می دهد که چگونه بهتر عکس بگیرند، که نشان می دهد عکاسان می دانند چه کار می کنند.

آتلیه عکاسی فضای خاصی است که عکاسان در آن از افراد مختلف عکس می گیرند . وقتی وارد یک اتلیه می شوید ، به ظاهر آن و تجهیزاتش و همه چیز نگاه کنید. مهم نیست یک اتلیه بزرگ یا کوچک باشد، مهم این است که شما احساس خوبی داشته باشید و کیفیت و ظاهر خوبی داشته باشد. این موارد می تواند احساس خوشحالی و علاقه را در حین ثبت عکستان در شما بوجود آورد .

2- مدارک و سوابق تخصصی

زمانی که در حال انتخاب یک اتلیه عکاسی هستید، مهم است که بررسی کنید آیا آنها مجوز خاصی برای کار خود دارند یا خیر. این مجوزها نشان می دهد که آنها از قوانین کاری پیروی می کنند و جزوی از یک گروه عکاسی هستند. همچنین بهتر است مطمئن شوید که آنها دارای رزومه های تخصصی از تصاویر افراد در زمینه های مختلف عکاسی هستند. یک اتلیه ی خوب این موارد را دارد تا شما مطمئن شوید عکسهایتان به حد عالی گرفته میشوند.

3- دوربین خوب

یک دوربین عالی مهمترین ابزار برای یک اتلیه ی عکاسی است. این به شما کمک می کند تا عکس هایی واقعا زیبا بگیرید. بسته به نوع آن عکسی که می خواهید بگیرید ، انواع مختلفی از دوربین ها برای انتخاب و مناسب شما وجود دارد . یک اتلیه ی خوب از دوربین هایی استفاده می کند که عکس هایی بسیار واضح و با کیفیت و سریع می گیرند .

این موارد چیزهایند که یک اتلیه را واقعا خوب و حرفه ای می کند .

به بیان ساده تر :

وقتی به جایی می روید که مردم از خود عکس می گیرند ، مانند یک اتلیه ، ببینید آیا دوربین انها مدرن و پیشرفته است یا خیر. یک دوربین خوب دوربین به ایمن نگه داشتن تصاویر و فیلم ها نیز کمک می کند. و این واقعا مهم است .

داشتن سه پایه مانند پایه ی مخصوص دوربین است. این به عکاسان کمک می کند تا با ثابت نگه داشتن دوربین و عدم لرزش، عکس هایی بسیار خوب بگیرند.

4- نورپردازی مناسب

نور خوب برای گرفتن عکس های خوب خیلی مهم است. اگر در اتلیه ی عکاسی هستید، نورپردازی خوب در اتلیه ضروری است. البته معمولاً بهترین کار استفاده کردن از نور طبیعی است، اما اگر که نور کافی وجود نداشت یا نیاز به گرفتن عکس در فضای بدون نور بودید، بنابرین داشتن نورپردازی خوب در اتلیه همچنان مهم است.

نورپردازی در آتلیه عکاسی به معنی داشتن نورهای لازم و خاص در فضایی است که افراد در آن عکس می گیرند و نیاز به روشنایی برای وضوح در ثبت عکس ها است . این چراغ ها با دادن میزان روشنایی مناسب و زیبا جلوه دادن رنگ ها به تصاویر واقعاً خوب به نظر می رسند.

5-لنزها

لنزهای زیاد و مختلفی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را روی دوربین گذاشت تا انواع عکس‌ها ثبت کند. یک اتلیه عکاسی خیلی خوب از لنزهای مختلفی استفاده می کند تا عکسهای خود را حتی بهتر هم ثبت کند.

6-پس زمینه

زمانی که عکس می‌گیرید ، پس‌زمینه عکسی است که پشت آن چیزی قرار میگیرد که از آن عکس می‌گیرید . داشتن عکس های پس زمینه ی مختلف برای انواع مختلفی از تصاویر لازم و مهم است . یک اتلیه ی عکاسی خوب دارای پس‌زمینه‌های مختلفی است برای بهتر و زیباتر جلوه دادن عکس‌هایتان .

7-فعالیت در چند نمونه ی مختلف

یک اتلیه ی خوب ، آتلیه ای است که انواع مختلفی از عکاسی را بلد بوده و انجام میدهد. اگر میتوانند از زنان باردار، نوزادان و عروس داماد هم عکس بگیرند ، به این معناست که آنها واقعاً در کاری که انجام می دهند توانا و خوب هستند . بهتر است به جای آتلیه ای که فقط یک نوع عکاسی را میتوانند انجام دهند، به چنین اتلیه ای بروید.

8-رفت و آمد

یکی از چیزهاییست که یک اتلیه ی عکاسی را خیلی پر از مشتری میکند، اگر رفتن به اتلیه برای افراد در دسترس و آسان باشد ، و استودیو در جایی باشد که در آن حومه قطار یا اتوبوس وجود داشته باشد تا افراد بتوانند راحت به آنجا برسند، این واقعا عالی است.

9-ویرایش نرم افزاری

شما وقتی در یک اتلیه ی عکاسی از خود یا همراهانتان عکس می گیرید، عکاسان آنجا با استفاده از برنامه های کامپیوتری خاصی، عکس های شما را حتی بهتر از عکس گرفته شده جلوه می دهند. عکاسان می دانند که چطور با استفاده از برنامه های ادیت مثل فتوشاپ و لایت روم و کانوا، عکس ها را عالی جلوه دهند.