سلام خدمت همه عزیزان…

روز عروسی یکی از شلوغ ترین در عین حال لذت بخش ترین و همچنین خاطره انگیزترین روزهای زندگی شماست ، عکاسی عروس و داماد هم یکی از مهم ترین های این روز است ، در این مقاله توضیحی درمورد مراحل عکاسی عروسی را برای شما آماده کرده ایم . استودیو اسداللهی با سالها تجربه ارائه دهنده تمامی خدمات عکاسی عروسی همچنین فرمالیته و … همراه شماست .

روز عکاسی و فیلمبرداری عروس داماد

روز عروسی شما شلوغ ترین روز و پر کار ترین روز از زندگی شماست ، سالن عروس رفتن ، آتلیه برای فیلم برداری و عکاسی و جزییاتی دیگر و غیره .

گاهی اوقات خستگی هنگام عکاسی شما را گیج و بی حوصله می کند و ممکن است خندیدن را از یاد ببرید و نتوانید ژست خوبی برای عروسی و دامادی خود بگیرید . طبیعی باشین ، خودتون باشین ! از آنجایی که سادگی شما در عکس ها و فیلم ها اهمیت دارد ، به یاد داشته باشید که طبیعی باشید و لبخند بزنید و در همه ی ژست هایی که برای عروسیتان می گیرید طبیعی باشید . با حفظ مواردی مانند دوری کردن از استرس ، شاداب و سرحال بودن ، به نظر رسیدن ، و موارد دیگر ، ابتکار در ژست را برای داشتن بهترین عکس ها از خود به کار بگیرید .

عکس و فیلم برداری عروسی یکی از با اهمیت ترین کارهایی است که در آتلیه ی عروس و داماد شروع میشود ، پس باید در انتخاب آتلیه عروسی عالی و حرفه ای دقت کنید .

عکاسی و فیلم برداری عروسی را از کجا استارت بزنیم؟

آیا برای ثبت هر صحنه در فیلم برداری و عکاسی عروسی به نور نیاز داریم ؟ چگونه سوژه های عکس و ویدیوی خود را مدیریت می کنید ؟ پس وقتی عروس می گوید بله ، اگر میخواهید همه چیز سر جای خودش باشد و بتوانید تمام لحظات و حرف ها را به بهترین حالت ممکن ثبت کنید ، باید بدانید چگونه با این شرایط کنار آیید؟ ، آیا در فیلم و عکس عروسیشان از ناهار عروس و داماد هم عکس ثبت می کنید ؟ آیا از شما میخواهند از لحظات حضور در آرایشگاهشان و آماده شدنشان عکس یا فیلم بگیرید ؟ آیا آنها می خواهند شما در کل مراسم عروسی باشید و عکس و فیلم بگیرید یا فقط صحنه های خاصی مانند فیلمبرداری از سالن ، لحظه بریدن کیک و اولین رقص ؟  ، مدت زمان عروسی و مکان لحظات از فاکتورهای مهمی است که باید در نظر بگیرید تا بتوانید لیستی از تجهیزات فیلمبرداری و عکاسی لازم را تهیه کرده و با همکاران هم هماهنگ شوید . هنگامی که تمام جزئیات و مسائل را با عروس و داماد در میان گذاشتید، قراردادی را تنظیم کنید و هر دو طرف قرارداد را امضا کنند تا بتوانید برنامه های خود را طبق ان عملی کنید .

لیست تجهیزات

علاوه بر داشتن یک یا چند دستیار، به تجهیزاتی نیز برای فیلمبرداری نیاز خواهید داشت . به خاطر داشته باشید که هیچ دوربینی کامل نیست . بنابراین ، داشتن حداقل دو دوربین فیلمبرداری با وزن مشابه و یک سه پایه محکم اهمیت زیادی دارد . دوربین فیلمبرداری دستی و قابل حمل ابزاری عالی است که می تواند به شما در کاهش بودجه و هزینه های اضافی در صورت داشتن دستیار کمک کند . شما هر فیلمی که می گیرید در پردازش ثانویه و ویرایش نهایی کار شما استفاده می شود . ضبط ویدئو باید در فرمتی باشد که به راحتی قابل تدوین و ویرایش باشد .

استفاده از الگوهای نور خلاقانه

الگو های نور باعث میشوند حس دراماتیک در عکاسی ایجاد شود . پدیدار و ناپدید شدن الگوهای نور به سرعت است . پس هنگام استفاده از این روش ، سرعت عمل بالایی لازم است . همچنین اینکه در نورپردازی سبک‌های زیاد و متنوع وجود دارد ، مانند نوپردازی به سبک رامبراند ، نورپردازی به سبک پروانه‌ای ، نورپردازی سه نقطه ای ، نورپردازی تمام رخ و مواردی دیگر.

برای مشاوره گرفتن و توضیحات بیشتری درباره ی سبک های نورپردازی ، و تجهیزات و امکانات و هر سوالی که براتون پیش امد می توانید با مشاوران سایت اسداللهی در میان بگذارید.

و در کل بهتر است قبل از رفتن به آتیله عروسیتان در گوگل جستجو کنید و با مراحل جدید عکاسی و فیلمبرداری آشنا بشوید تا طبق سلیقه و خواسته تان قرارداد را تنظیم کنید .

توضیح دیگری در مورد مراحل عکاسی عروس و داماد

قدم اول در عکاسی عروس داماد برنامه ریزی است . که شامل تنظیم بهتان داشته باشید و همیشه آماده باشید تا لحظه ای فراموش نشدنی را ثبت کنید . از عروس و داماد بخواهید که به شما در جای دادن اقوام و آشنایان برای عکس گرفتن کمک کنند و این می تواند برای عروس و داماد اولین همراهی مشترک باشد ، و به عکاسی شما نیز کمک کند .

فضاهای اطراف محل عروسی را مد نظر بگیرید ، دور کردن عروس و داماد از محل مراسم و از محل استرس هم باعث افزایش انرژی می شود و هم به عکس شما حس شاد تر و تازه ای می دهد .

از قبل همه ی موارد مهم و لازم و خواسته های عروس و داماد را در دست داشته باشین تا بتوانید در روز عکاسی کارآمدتر کار کنید.

عکس جزئیات را هم ثبت کنید ، جزئیات برای خانم ها اهمیت بیشتری دارد و برای ثبت یک روز فراموش نشدنی باید جزئیاتی مانند انگشتر ، قد ، آینه ، لباس ، مدل مو ها و هر چیزی که عروس به آن توجه ویژه ای دارد ثبت شود .

با فرمت RAW عکاسی کنید و هیچ یک از تصاویر گرفته شده را حذف نکنید تا آزادی بیشتری در ویرایش با فتوشاپ داشته باشید . به پس زمینه تصاویر توجه ویژه ای داشته باشید تا بتوانید حال و هوای عروسی را به درستی منتقل کنید و از حالت برست شات برای جلوگیری از اکت و واکنش های ناخواسته در تصویر استفاده کنید . بنابراین همیشه برای هر سناریویی آماده باشید ، مانند زمانی که حافظه شما پر است یا باتری شما تمام شده است .