عکس‌های نامزدی بهاری به دلایل خوبی محبوب هستند. بهار با آفتاب، گل‌های شکوفه‌دار و رنگ‌های روشن پدیدار می‌شود تا به شما این امکان را بدهد که رویایی‌ترین عکس‌های ممکن را برای عکاسی نامزدی خود داشته باشید.
‌به علاوه، در مورد لباس‌ها و محل عکاسی‌تان انعطاف‌پذیری بیشتری خواهید داشت و می‌توانید از فضا‌های طبیعی بیشتری استفاده کنید.
در ادامه این مقاله ما قصد داریم تا به شما چند نکته و‌ ایده خوب برای عکاسی نامزدیتان هدیه بدهیم، پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

برای عکس‌های نامزدی بهاری چه بپوشیم؟

 

به طور کلی، زوج‌ها باید چیزی بپوشند که احساس می‌کنند در آن به زیبایی مطلق رسیده‌اند. اعتماد به نفس کلیدی است!
یک دسته کت و شلوار بهاری و یا ست‌های اسپرت کلاسیک برای آقای داماد می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشند.
اگر با تم رسمی می‌خواهید عکس بگیرید خانم‌ها هم می‌توانند از لباس‌های رسمی در عین حال ساده استفاده کنند و یا از لباس‌های اسپرت (ترکیبی از شلوار جین و یک لباس سفید) ظاهری مدرن و شیک به خود بدهند.
این نکته را در نظر داشته باشید بر عکس عکاسی عروسی، در عکاسی نامزدی شما آزادی عمل بیشتری برای انتخاب لباس دارید.

مهم است که منطقه جغرافیایی خود را در نظر داشته باشید، آنچه برای عکس‌های نامزدی بهاری می‌پوشید ممکن است تا حدی به مکان بستگی داشته باشد. به عنوان مثال، دمای بهار در شمال کشور عموماً سرد و بارانی است، اما در جنوب هوا گرم و معتدل است.

رنگ را برای فصل بهار در نظر بگیرید. رنگ‌هایی بپوشید که کامل‌کننده شادی شما هستند و فصل را منعکس می‌کنند، اما از محیط اطراف خود آگاه باشید.

 

از رنگ سبز خودداری کنید!

 

اگر قرار است در فضای باز که در محاصره بوته‌ها و درختن است عکس بگیرید هرگز از رنگ سبز استفاده نکنید، چرا که انتخاب این رنگ باعث خنثی شدن زیبایی لباس و پوشش شما می‌شود، ترجیحاً از رنگ‌های شاد و جیغ مثل زرد، قرمز و… استفاده کنید.
شما می‌توانید برای داشتن ست‌های زیبا با عکاس خود مشورت کنید.
مزایا و معایب عکس‌های نامزدی بهاری
همه فصول در مورد عکس‌های نامزدی مزایا و معایب متفاوتی دارند، اما بزرگترین مزیت بهار فراوانی گل است. تصویربرداری بهاره برای زوجی که گرما را دوست دارند، عاشق گل‌ها هستند و می‌خواهند ظاهری متفاوت از عروسی‌شان در فصل مخالف داشته باشند، عالی است. یعمی اگر شما قرار است در فصل زمستان و یا پائیز مراسم عروسی خود را بگیرید، این تفاوت در رنگ و تم لباس‌ها در عکس به شدت نکته مثبتی خواهد بود.

از آن جا که در فصل بهار احتمال بارندگی‌های رگباری و شدید را زیاد دارد شما می‌توانید به گزینه عکاسی آتلیه‌ای هم فکر کنید و آن را در صورت محیا بودن شرایط جوی رزرو داشته باشید.

سعی کنید از طبیعت بهترین استفاده را داشته باشید، چون فقط در تمام سال یک فصل این ویژگی را دارد که شما احساس کنید در یک قاب نقاشی رویایی هستید، برخی از عکس‌های نامزدی در اماکنی مثل موزه‌های سلطنتی قاجار و پهلوی بسیار جالب می‌شود، به شرط آن که با رعایت ملاحضات برای عکاسی به این لوکیشن‌ها بروید.

 

دریا همیشه گزینه برنده است!

 

دریا در بهار حال و هوای بسیار زیباتری دارد، برای همین است که در این فصل عکس‌های فرمالیته دریا بسیار جذاب و پر طرفدار می‌شود.
شما می‌توانید با استفاده از اکسسور‌هایی که توسط عکاس به شما پیشنهاد می‌شود و همچنین استفاده از دوربین‌هایی مثل هلی شات، تصاویری زیبا خلق کنید.
بدون تردید عکاس‌های عروسی و نامزدی کنار دریا تا ابد مثل یک خاطره فراموش نشدنی در ذهن و قلب شما باقی می‌ماند و هر بار از دیدن آن لذت خواهید برد.
شما می‌توانید از غروب دریا نیز بهترین استفاده را ببرید، چرا که غروب دریا رویایی‌ترین لحظه ممکن را برای خلق یک اثر هنری جذاب به عکاس می‌دهد.
از ساحل‌های خلوت استفاده کنید، چرا که معمولاً در شمال کشور در فصل بهار، شروع مسافرت‌ها و سیل جمعیت آغاز می‌شود، اما با این حال باز مکان‌هایی بکر و زیبا برای ثبت عکاسی وجود دارد.

روی ژست خود کار کنید!

 

شما باید به همراه همسر و یا شوهرتان حتماً روی ژست‌هایی که می‌خواهید به صورت مشترک در مقابل عکاس بگیرید کار کنید.
برای این کار شما چندین راه حل خوب دارید:
• از خود عکاس کمک بگیرید
• از فضای مجازی و دنیای اینترنت استفاده کرده و بهترین ژست‌ها را تمرین کنید
• خلاقیت داشته باشید و کار‌ی نو و تازه انجام دهید(البته این مورد را اصلاً پیشنهاد نمی‌کنم)

نکته بسیار مهم این است که شما باید به استایل خود و پارتنرتان نیز توجه کنید، قطعاً بعضی از ژست‌ها مناسب افرادی با وزن زیاد نیست و بالعکس…
اما کلیدی‌ترین کار این است که شما تمرین کرده و با گوشی از خود عکس بگیرید، این کار باعث می‌شود تا عیب‌ها را بر طرف کرده و در روز عکاسی وقت کمتری را از دست بدهید و طبعاً عکس‌های بیشتری بگبیرد.

 

اگر لوکیشنی را دوست دارید به عکاس بگویید

 

گاهی پیش می‌اید که عروس و داماد از یک لوکیشن خاص خوششان می‌آید اما به هر دلیلی به عکاس این موضوع را نمی‌گویند و برای همیشه حسرت عکاسی در آن روز خاص و آن لوکیشن خاص را می‌خورند!
فصل بهار این امکان را به شما می‌دهد تا در هر جای تهران که می‌خواهید عکاسی کنید، چرا که تهران در فصل بهار بسیار زیبا و پر از گل و سرسبز است، پس اگر منطقه‌ی خاصی را مد نظر دارید حتماً به عکاس خود بگویید.

در آخر باید بگوییم که فصل بهار یکی از زیباترین فصل‌ها برای عکاسی است و جاذبه‌های بسیاری دارد که به شما برای ثبت زیباترین خاطراتتان کمک می‌کند. اگر در این فصل زیبا قرار است رویا خود را زندگی کنید به شما تبریک می‌گویئم.
شما نکته‌ی دیگری برای عکاسی بهار در نظر دارید؟
خوشحال می‌شویم برای ما کامنت کنید.