عکاسی عروسی به عکاسی از تمامی فعالیت‌های مربوط به عروسی اطلاق می‌شود می‌گویند. این خیلی بیشتر از گرفتن آن پرتره‌های ژست بی‌نقص زوج‌ها در روز خاص آنهاست مثل عکس فرمالیته دریا و…. گرفتن این تصاویر بخش مهمی از عکاسی عروسی است، اما این تنها یکی از وظایفی است که معمولاً به عکاس عروسی محول می‌شود.

کار یک عکاس عروسی می‌تواند از زمان نامزدی شروع شود، زمانی که او برای عکاسی از لحظه نامزدی، عکس‌های برنامه‌ریزی شده نامزدی یا جشن نامزدی استخدام می‌شود. قبل از عروسی پر از فرصت‌هایی برای عکاسی از زوج است. مراسم و ضیافت رویداد بزرگ مهمترین بخش کار است، اما تا آن زمان عکاس عروسی زمان زیادی را صرف کار و عکاسی از مشتریان خود کرده است.

وظیفه عکاس عروسی ایجاد تصاویری از کل روند نامزدی و عروسی است و اطمینان حاصل می‌کند که آن‌ها سبک و ظاهر مورد نظر زوج را منعکس می‌کنند. برای انجام این کار، داشتن دانش فنی قوی از عکاسی کافی نیست. بهترین عکاسان عروسی همچنین می‌دانند که چگونه به مردم احساس راحتی و آرامش بدهند.

آن‌ها همچنین استعداد درک نیاز‌های مشتریان خود را دارند. همانطور که اکثر عکاسانی که در زمینه‌های مختلف کار می‌کنند می‌دانند، مشتریان همیشه نمی‌دانند چگونه دقیقاً نیاز‌های خود را بیان کنند. آن‌ها ممکن است یک‌ایده بصری در ذهن خود داشته باشند، اما توضیح دید آن‌ها می‌تواند دشوار باشد. یک عکاس عروسی خوب می‌داند که چگونه بر روی نوع تصاویری تمرکز کند که برای مشتری خود جذاب است، بنابراین آن‌ها می‌توانند بهترین کار ممکن را هنگام عکاسی انجام دهند.

در نهایت، عکاسی عروسی تا حد زیادی به یک عکاس چابک، سریع و انعطاف‌پذیر است. در حالی که فرصت‌هایی برای گرفتن عکس‌های ژست‌شده خواهید داشت که می‌توانید آن‌ها را دوباره بسازید تا زمانی که درست باشند، بسیاری از بهترین و ارزشمندترین عکس‌های عروسی مربوط به لحظات غیرمنتظره هستند.
فقط در صورتی می‌توانید آن‌ها را دریافت کنید که بدانید در طول عروسی کجا باید باشید، اگر بتوانید در میان جمعیت قرار بگیرید و بدانید که چگونه سریع عکس بگیرید و لحظه را پیش‌بینی کنید.

ثبت لحظات خاص بین یک زوج و دوستان و خانواده آن‌ها به عنوان یک عکاس عروسی کار ساده‌ای نیست. وقتی به وب‌سایت نمونه کار آنلاین عکس‌های عروسی خیره‌کننده نگاه می‌کنید، نمی‌توانید از طریق تصاویر غرق در احساسات و شادی شوید.

با این حال، عکاسی عروسی، مانند سایر رشته‌های عکاسی، نیاز به مهارت دارد. هر عکاس عروسی می‌داند که عروس و داماد‌ها بعد از این واقعیت از چه چیزی قدردانی می‌کنند!

عکاسان عروسی جایگاه ویژه‌ای در دنیای عکاسی دارند زیرا یکی از مهم‌ترین روز‌های زندگی زوج‌ها را ثبت می‌کنند. آن‌ها انواع عواطف را ثبت می‌کنند، هیجان، عاشقانه و سرگرمی روز عروسی را به تصویر می‌کشند، و از دانستن اینکه عکس‌هایی که گرفته‌اند برای سال‌های آینده جایگاه ارزشمندی در آلبوم‌های عکس خواهند داشت، احساس رضایت می‌کنند.

اگر خودتان به عکاس عروسی فکر کرده‌اید، این راهنما به شما‌ایده‌های زیادی در مورد چگونگی شروع و نوع شغلی که می‌توانید برای خود بسازید، به شما می‌دهد.

 

عکاس عروسی چه می‌کند؟

بر روی کاغذ، مسئولیت عکاس عروسی گرفتن دقیق عکس‌های روز عروسی است. موضوع دقیق می‌تواند شامل هر چیزی باشد، از عکس‌های دوستان و خانواده، جشن عروس، اولین نگاه عروس به لباس عروسی‌اش، یا نگاه‌های معناداری که عروس و داماد هنگام ازدواج با هم رد و بدل می‌کنند. آن‌ها دست در دست هم می‌گیرند.

انواع مختلف عکاسی عروسی چیست؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید انواع مختلف عکاس عروسی در دنیا وجود دارد، این مسأله به طور عمومی هنوز در ایران عزیز ما جا نیفتاده است که اما حقیقت این است که در مراسک‌های عروسی (مخصوصاً آمریکا) از چند عکاس مختلف با سبک‌های مختلف استفاده می‌شود.
البته این کار توسط تیم عکاسی و فیلم‌برداری شما در ایران نیز انجام می‌شود، اما مطمئنن خود عروس و داماد از آن بی‌اطلاع هستند، اما در خارج از ایران به صورت جداکانه این عکاس‌ها انتخاب می‌شوند.
بیایید با هم به چند نوع سبک عکاسی عروسی اشاره کنیم.

سنتی یا کلاسیک

عکاسی عروسی سنتی همیشه مورد تقاضا خواهد است. برای درک بهتر این سبک کافی است به آلبوم‌های عروسی‌های پدر و مادر خود نگاهی بیندازید.
شما می‌بینید که معمولاً بر سر سفره عقد افراد درجه یک خانواده در کنار عروس و داماد در حال عکس گرفتن قرار دارند.
در واقع این سبک فقط به لحظات رسمی و مهم روز جشن می‌پردازد. برای مشاهده نمونه کارهای عکاسی و فیلمبرداری عقد کلیک کنید .

هوایی

 

تا همین اواخر، عکاسی هوایی عروسی در انحصار افراد ثروتمند و مشهور بود. عکاسی با هلی شات بسیار مقرون به صرفه‌تر شده است، هر کسی می‌تواند از روز خاص خود عکس‌های هوایی بگیرد. هیچ چیزی مانند عکس هلی شات برای ثبت کامل رویداد، خواه جمعیتی که برای عروسی جمع شده‌اند یا مکان زیبای آن، نیست.

عکاسی هنری

عکاسی هنری عروسی برای ثبت یک روز بزرگ بیشتر رویکرد هنری دارد تا مستند. در حالی که مشتریان هنوز هم عکس‌های معمولی از لحظات بزرگ خود و دوستان و خانواده‌شان را در حال تفریح می‌خواهند، عکاسان عروسی با هنر‌های زیبا نیز به خاطر زیبایی خود جزئیات زیبایی را برای عکاسی پیدا می‌کنند. آن‌ها ممکن است عکس‌هایی مانند آویزان کردن لباس عروسی قبل از پوشیدن لباس، چیدمان گل‌ها یا سایر ویژگی‌های مکان تزئینی بگیرند. اگرچه منحصراً نیست، اما معمولاً عکاسی عروسی هنری با زیبایی‌شناسی سبک، با عمق میدان کم و نور‌های ملایم و روشن مشخص می‌شود.

سیاه و سفید

سیاه و سفید به تصویر بی‌زمانی خاصی می‌بخشد و انگار شما را در تاریخ ثبت می‌کند!
این مدل عکس‌ها طرفداران خاص خود را دارد و خروجی کار بی‌نهایت زیباست.

عکاسی خبری عروسی

این مدل از عکاسی عروسی بسیار جالب است چرا که افراد بدون آن که بدانند در لنز عکاس قرار می‌گیرند، در واقع این سبک از عکاسی تمام لحظات مهم روز جشن را مثل یک سری عکس‌های سریالی ثبت می‌کند و اگر شما بعد از مراسم این عکس‌ها را ببینید احساس دیدن یک کتاب مصور را پیدا خواهید کرد.

شما سبک دیگری سراغ دارید؟
برای ما کامنت کنید…