عکاسی فرمالیته کویر یک شانس عالی برای زوج هایی است که میخواهند عکس های داستان عشق خودرا ماندگار کنند.عکاسی عروس در کویر یکی از لوکیشن های بینظیر و خاص است که امروزه در دنیای عکاسی و عروسی آشوب به پا کرده است.

تا انتهای این مقاله همراهمان باشید..

 

عکاسی فرمالیته یا پیشکاری در کویر چیست؟

 

در حوزه عکاسی و فیلمبرداری از عروس نمیتوان جذابیت عکاسی فرمالیته را انکار کرد.زیبایی و جذابیت آتشین کویر میتواند مانند یک بوم بی نقص برای عکاسی عروس و یا فرمالیته عمل کند.لباس عروس پرجزئیات و دشت کویر آرام و خاموش تضاد فاحشی ایجاد میکند که برای عکاسی بسیار جذاب است.عکاسی در کویر رابطه بین زوج را برجسته کرده و عشق میان آنها را به تصویر میکشد.

قدم زدن در دل کویر صحنه های فوق العاده ای را برای عکاس فراهم میکند تا بینظیر ترین عکس ها را ثبت کنند.

پرسه زدن در زمین ناهموار و در دره های باریک،بالارفتن از تپه های شن آنها را وارد ماجرا جویی بزرگی میکند.نوازش گونه های شما به دست خورشید گرم و سوزان درکویر و حس آرامش غیر قابل وصف از زیبایی های عکاسی در کویر است.

 

فصل مناسب برای فرمالیته کویر

انتخاب فصل مناسب برای عکاسی فرمالیته کویر در زیبایی فضای کلی و حس عکس ها بسیار موثر است هر چند که هرفصل زیبایی منحصر به فرد خودرا دارد و ویژگی های خاصی برای ثبت تصاویر بینظیر دارد.دراینجا عکاسی فرمالیته را در فصول مختلف سال بررسی میکنیم:

بهار:آنچه به عکس های فرمالیته در کویر روح میبخشد رشد کاکتوس ها وگل های وحشی در فصل بهار است.بهار با آب و هوای معتدل خود نور ملایم و زیبایی کویر را بیشتر میکند.

تابستان: در تابستان با طلوع و غروب خورشید صحرا رنگی طلایی به خود میگیرد و ساعات روشنایی طولانی تر است.از آنطرف گرما در طول روز ممکن است آرایش شما را بهم بریزد و اذیتتان کند.

پاییز:پاییز آرامش و زیبایی کویر را دوچندان میکند و فضایی رمانتیک ایجاد میکند.در این فصل هوای خنک را در کنار منظره ی طلایی کویر خواهید داشت.

زمستان:در این فصل زیبایی صحرا در کنار آسمان آبی پس زمینه ای خیره کننده برای عکاسی و کلیب شما ایجاد میکند.در زمستان گرچه دمای هوا خنک تر است اما صحرایی آرام صمیمی در اختیار شماست.

 

ایده و ژست عکاسی فرمالیته عروس داماد در کویر

 

وقتی از ژست های عکاسی فرمالیته کویر میگوییم ایجاد تعادل درعکس عروس و داماد و به تصویر کشیدن زیبایی و عظمت کویر نکته بسیار مهمی است.چندنمونه از بهترین ژست ها را برایتان آوردیم.

1.با غروب آفتاب در کویر یک رقص دونفره عاشقانه داشته باشید.

2.دست در دست هم در یک مسیر کویری قدم بزنید.

3.در میان شن ها دراز بکشید و به چشمان هم خیره نگاه کنید.

4.در بالای تپه شنی به آغوش یکدیگر بروید.

  1. هنگام غروب خورشید روبه روی یک دیگر بایستید و یک سایه تاریک جلوی آفتاب بسازید.

دسته گل عروس در عکاسی فرمالیته در کویر

دسته گلی برای عکاسی فرمالیته کویر مناسب است که کاملا مقاوم در برابر خشکی است و در خاک های شنی رشد میکنند هنگام انتخاب دسته گل خود به این نکته توجه کنید.دراینجا چندنمونه گل های مناسب دسته گل در کویر را برایتان میگوییم:

1.گل ساکولنت

2.رز صحرایی

3.انواع گل ها خشک

4.علف پامپاس

5.گندم

6.نوعی از کاکتوس ها

7.پروتئا

زمانی که این گل ها با با زیبایی صحرای کویر ترکیب میشوند بینظیر و وصف نشدنیست.بهتراست از رنگ های نود و خاکی مثل سبز تیره،کالباسی،نارنجی با تناژگرم رنگ طبیعی صحرا را منعکس میکنند.

 

اکسسوری های مناسب در عکاسی کویر

هنگام برنامه ریزی برای عکاسی فرمالیته کویر داشتن اکسسوری هایی که ظاهر شمارا بهتر میکند و با منظره کویر هماهنگ است  لازم است.کلکسیونی از اکسسوری های مناسب عکاسی فرمالیته که عکس های شمارا بینظیر میکند عبارتنداز:

1.جواهرات نگین دار پرزرق و برق

2.دستبند ضخیم

3.گردنبند های ظریف با رنگ طلایی

4.توربان پارچه ای

5.کلاه با لبه پهن

6.چتر طرح توری با رنگ های ملایم

7.روسری های تیره با طرح های خاص و جذاب

 

کفش مناسب برای فرمالیته کویر

یکی از وسایل مورد نیاز برای عکاسی فرمالیته در کویر انتخاب کفش مناسب است. گرچه کفش های پاشنه بلند جذابیت زیادی درعکس ها دارند اما مناسب راه رفتن روی زمین شن و ماسه ای نیستند. اما به هرحال زیبایی مهم تر راحتی شماست و ما دراینجا کفش های مناسب را نام میبریم:

صندل های تخت و مجلسی

کفش های پاشنه دار(بلوکی)برای حفظ تعادل بر روی زمین ناهموار

 

نقش حنا در عکاسی فرمالیته کویر

 

عکاسی در کویر فرصت عالی برای به تصویر کشیدن ترکیب عناصر فرهنگی و سنتی میباشد.حنا به دلیل طراحی پیچیده و رنگ زیبای قرمز تیره زیبایی خاصی به عکس های کویری میدهد.حنا در سنت های خاورمیانه، شمال آفریقا و جنوب آسیا دارای ارزش فرهنگی بسیاری است.همانطور که میدانید در سنت دیرینه ما قبل از مراسم عروسی به دست و پای عروس حنا میزنند با این باور که حنا نماد خوش شانسی،باروری، و درامان ماندن از ارواح شیطانی میباشد.با این همه تنها اهمیت فرهنگی و مذهبی ندارد.

امروزه حنا در سراسر جهان نوعی مد محسوب میشود. شما با انجام نقش حنا بر روی دستان خود هنگام عکاسی فرمالیته ظرافت و رمز و راز خاصی را به عکس ها منتقل میکنید ضمن اینکه با فرهنگ دیرینه کویر و محیط آن همخوانی دارد به زیبایی بیشتر لباس و منظره کمک میکند.

 

زیبا ترین کویر برای عکاسی فرمالیته عروسی

 

کشور زیبایمان ایران کویر های وسیع و پهناوری برای انتخاب لوکیشن عکاسی فرمالیته دارد که زمینه ای خیره کننده و دلنشینی برای عکاسی فراهم میکند.وجود تپه های شنی طلایی رنگ در کویر قطعا خاطرات جاودانه ای خواهد ساخت.

زیبا ترین کویر برای عکاسی فرمالیته کویر شما اینجاست:

1.کویر مرنجاب

2.کویر حلوان (طبس)

3.کویر مصر(بهشت منجمان)

4.کویر ریگ زرین (زیبا ترین کویر یزد)

5.کویر ورزنه

6.کویر ریگ جن

7.کویر حاج علی قلی(دامغان)

8.صحرای لوت(میراث جهانی یونسکو)

9.دشت کویر(کویر بزرگ نمک)

 

سخن پایانی

امیداریم در این مطالب اطلاعات کافی و مناسبی در اختیارتان گذاشته باشیم و مورد استفاده عروس داماد هایی که قصد برگزاری مراسم فرمالیته قبل از عروسی را دارند قرار گیرد.